כאשר יש לנו קמפיין מסוים בגוגל אדוורדס חשוב לנו להגיע לקהל יעד שלנו בצורה הכי מדויקת, לא פעם אתם פותחים את הקמפיין שלכם ורואים חשבון גדול ו-0 תוצאות, דבר ראשון חשוב מאוד אם אתם לא יודעים מה אתם עושים בפרסום תנו לאיש מקצוע לעשות זאת עבורכם, אם אתם כן מבינים אני הולך לתת לכם טיפ מצוין כיצד לכוון את המודעה שלכם בדיוק לקהל היעד שלכם.
דוגמה: יש לי מודעה “פורץ מנעולים” ועשיתי “התאמה לביטוי” במילת מפתח כך שכל ביטוי משולב עם המילה “פורץ מנעולים” המודעה שלי תופיע ללקוח, איפה הבעיה? אם אני מנעולן בתל אביב ואני עובד באזור תל אביב והסביבה מה הסיבה שלי לקבל קליק מלקוח שגר בירושלים? הרי הלקוח רשם בשורת חיפוש בגוגל “פורץ מנעולים בירושלים” תראו טוב יש התאמה לביטוי ואתם שם!!! לכן יש פתרון פשוט מאוד, כנסו לקמפיין שלכם בחרו בחלק העליון “מילות מפתח” ולאחר מכן מתחת “מילות מפתח שליליות”, גוגל נותן לכם 2 אופציות: 1 צד ימין מילות מפתח שליליות לקבוצת מודעות 2 צד שמאל מילות מפתח שליליות לקמפיין, אני אישית מעדיף לעשות לקמפיין שלם כך אני מוגן לכל הקמפיין, אם השאלה שלכם מה עושים אז זאת התשובה: תחילה בחרו את הקמפיין שלכם בשורה הראשונה לאחר מכן מתחת יש לרשום בכל שורה נפרדת את מילת המפתח השלילית עבורכם, במקרה שלי אם אני עובד במרכז אין סיבה שמילה כמו העיר “אילת” או “ירושלים” תופיע במודעות שלי או בקמפיין שלי, בסיום יש לשמור וזהו, כמובן יש להוסיף הרים או מילים שאתם לא מעוניינים שהמודעה שלכם תהיה שם, ברגע שהוספתי את המילה “אילת” כל מי שרושם בגוגל את המילה אילת בצירוף מילת המפתח שלי המודעה שלי לא תופיע לו.
הערות נוספות: בהמשך אני מתכוון לעשות מאמר על “מחוזים” כיצד לשייך את הפרסום שלכם לפי מחוזים (הרים או קבוצת של מקומות) דאו לכם למרות אם חסמתם בקמפיין שלכם את אזור הצפון לדוגמה חיפה אין זה אומר שאתם מוגנים 100% מפני שגוגל לא יכול לזהות בדיוק, מניסיון אישי אם לקוח היה גר במרכז ועבר לגור בצפון גוגל עדיין מזהה אותו כאחד שגר איפה שהיה גר מאחר ומדובר בספק חיצוני כמו “בזק” וכד’, אם פרטיו של הלקוח לא שונו במערכת הספק לטענת גוגל שאין באפשרותם לזהות מהיכן הלקוח לכן פה נכנס הטיפ שאני נותן לכם, גם אני סגרתי את אזור הדרום כמו באר שבע ואחרי שקבלתי קליק חקרתי מול גוגל והבנתי כיצד להיות מוגן.
חשוב להדגיש: הטיפים באתר הם רק טיפים מרצון טוב לעזור לקהילה, יש לקחת איש מקצוע איכותי לבניית קמפיין טוב, אין אחריות על הטיפים שאני נותן פה, מה שבטוח זה אמור לעזור לכם לצמצם קליקים מיותרים מלקוחות שאינם באזור השירות שלכם.